درست کردن روغن سیاه دانه میتواند بسیار عالی باشد چون بدون هیچ گونه ناخالصی و آلاینده و دیگر مشکلات که گاهی اوقات در روغن های آماده وجود دارد، میتوان از مزایای بیشمار آن بهره مند شد. در این مطلب ما ساده ترین و جدیدترین روش برای تهیه روغن سیاه دانه را به شما یاد می دهیم. به این نکته دقت نمایید که روغن سیاه دانه در صورت تولید غیراصولی ممکن است سمی باشد، پس دقیقا مطابق دستور زیر پیش بروید.

 

آموزش گام به گام طرز تهیه ساده روغن سیاه دانه

می دانید که روغنی که خود تهیه میکنید بسیار تازه است و هر موقع بخواهید میتوانید از آن استفاده کنید. در این فرایند، شما فقط به سیاه دانه طبیعی و یک دستگاه روغن گیری نیاز دارید. روش به اینصورت است:

گام اول: یک دستگاه روغن گیری بخرید. روش استفاده از دستگاه را با دقت بخوانید و با متود و خصوصیات آن آشنا شوید. این دستگاه روغن دانه ها و مغزهایی که مقدار زیادی چربی دارند را میگیرد. دانه های سیاه دانه حاوی ۳۵ درصد چربی و روغن است، پس برای این روش ایده آل میباشند.

گام دوم: دانه های سیاه دانه را تمیز کنید و بگذارید تا خشک شوند. اطمینان حاصل کنید که این دانه ها عاری از هرگونه کثیفی یا خاک، شن و… هستند تا روغنی تمیز و خالص و عاری از هر آلودگی داشته باشید.

گام سوم: دستگاه را کاملا تمیز کنید و بشورید تا هیچ ماده و روغنی از قبل درون آن باقی نمانده باشد.

گام چهارم: همه ی قسمتهای دستگاه را کنارهم قرار دهید و به دستورالعمل دستگاه توجه کنید. مخزن روغن را درمحل مشخص شده قرار دهید و یک کاسه ی کوچک برای ریختن روغن در آن بگذارید.

ادامه مطلب لینک زیر:

آموزش گام به گام جدیدترین و ساده ترین روش طرز تهیه روغن سیاه دانه