خواص بابا آدم برای سلامتی

از خواص باباآدم برای سلامتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

تنظیم فشار خون

یکی از خواص باباآدم برای سلامتی که زیاد به آن توجه نمیشود، توانایی چشمگیر آن برای کاهش فشارخون است. این گیاه سرشار از پتاسیم است و یک وازودیلاتور (منبسط کننده ی رگ) است که با آرام کردن رگهای خونی به کاهش تنش در سیستم قلبی عروقی منجر میشود، درنتیجه به جلوگیری از آترواسکلروز (تصلب شرایین)، حمله ی قلبی و سکته ی مغزی کمک میکند.

کمک به هضم

شناخته شده ترین استفاده از باباآدم، کمک به هضم غذا است. محتوای فیبر بالای این گیاه موجب تحریک سیستم گوارشی و حرکت سریعتر و راحتتر غذا در روده میشود، درنتیجه یبوست را تسکین میدهد، از نفخ، گرفتگی و زخم معده جلوگیری میکند. اینولین، نوع خاصی از فیبر محلول و پروبیوتیک است که در ریشه ی باباآدم یافت میشود و قادر است التهاب را کاهش دهد و بسیاری از باکتری های مضر که میتوانند موجب اسهال و مشکلات گوارش شوند را از بین ببرد.

 

کنترل دیابت

اگرچه تمام انواع فیبرها میتوانند انسولین و گلوکز را در بدن تنظیم کنند، اینولین هم بطور مستقیم برای کاهش میزان پیشرفت و شدت دیابت و علایم مرتبط با آن موثر است. سطوح قابل توجهی انسولین در ریشه ی باباآدم همچنین موجب پایین آمدن سطح کلسترول در بدن میشود و بنابراین از سیستم قلبی عروقی شما محافظت میکند.

ادامه مطلب لینک زیر:

خواص و مضرات ثابت شده گیاه بابا آدم و بهترین نحوه مصرف آن